Vaše zboží na Alza.cz

Nabídněte své produkty miliónům zákazníků největšího českého e-shopu
Prodávejte bez nutnosti vlastního e-shopu
Snadné napojení na váš systém a možnost automatické synchronizace
Platí pro prodejce i výrobce
marketplace

Proč do toho jít s námi?

Nabídneme vaše zboží na největším českém e-shopu a přivedeme k vám nové zákazníky. Alza ročně generuje až 185 milionů návštěv a obrat 38 miliard Kč. Na trhu jsme 25 let a dobře víme, jak plout ve vodách e-commerce.
prezentace
Oslovte více než 5 milionů zákazníků Alzy
navstevnost
Prodávejte na e-shopu s největší návštěvností v ČR
pobocky
Využijte 39 showroomů a poboček
alzaboxy
Bezpečné doručení do více než 1 000 AlzaBoxů
Připravujeme
mobil
Prodávejte přes web i aplikaci
marketplace
Alza Marketplace je vhodný pro malé, střední i velké e-shopy
marketing
Náš marketing je k vašim službám včetně Alzáka
podpora
Profesionální zákaznická podpora 24/7

Co vyřeší Alza a co je na vás?

Alza zajistí
laptop
Vystavení produktu

Podle údajů, které nám poskytnete, produkt vystavíme ve správných kategoriích, aby mohl zaujmout co nejvíce návštěvníků e-shopu i aplikace.

megaphone
Propagace a prezentace

Úderná jednotka našich markeťáků vám pomůže připravit efektivní strategii s využitím offline i online nástrojů tak, aby maximalizovala prodeje vašeho zboží.

care
Zákaznický servis

Na kvalitní zákaznické zkušenosti si zakládáme. Naše call centrum funguje nonstop každý den v týdnu.

support
Partnerská podpora

Pomáháme nejen zákazníkům, ale i vám – našim partnerům. Podporu vám rádi poskytneme v rámci prvotního nastavení spolupráce i následné správy procesů.

Vy zajistíte
signature
Podklady pro zalistování zboží

Předáte nám základní údaje a fotky, abychom mohli vytvořit reprezentativní produktovou kartu na našem webu.

note
Zpracování objednávek

V rámci systému zpracujete, nebo odmítnete objednávku, vytisknete si expediční štítky a potvrdíte odeslání.

expedition
Příprava pro expedici zboží

Zabalíte zboží do přepravního obalu, nalepíte expediční štítky a předáte balík dopravci. Předání informací o svozu za vás může vyřešit Alza.

service
Poprodejní servis

My přijmeme reklamaci od koncového zákazníka, na vás je její zpracování.

Jak to funguje?

nastaveni

Napojení obchodu

Prvním krokem je nastavit napojení správy objednávek a skladových zásob, účetnictví a dopravy.

sipka1
zbozi

Přidání a kontrola zboží

Zboží přidáte ručně, nebo pomocí automatického importu. Celý obsah následně zkontrolujeme.

sipka2
prodej

Samotný prodej

Potvrzené objednávky vám pošleme do systému podle nastavení datového napojení. Následně připravíte zboží k expedici.

Doporučené systémy dle velikosti prodejce

Projděte si navrhovaná řešení na základě počtu produktů, které chcete na Alze prodávat.

Konkrétní řešení zalistování, fakturace i logistiky

Zde najdete možnosti pro všechny kroky celého procesu od napojení vašeho skladu až po doručení koncovému zákazníkovi.
connection
1. Napojení na správu objednávek a skladovou dostupnost

Vyberte si řešení skladové dostupnosti a správy jednotlivých fází objednávek.

Nízká náročnost
Alza Marketplace portál

Sekce objednávek umožňující skrze Alza Marketplace portál spravovat objednávky, expedici nebo synchronizaci skladů na základě XML. Napojení přes Alza Marketplace portál je zdarma.

Více informací
Střední náročnost
Doplňky

Webové aplikace a doplňky umožňující automatickou synchronizaci skladů, importy objednávek a správu expedice přímo v administraci vámi využívaného ERP nebo eshop řešení. Vhodné pro malé a střední firmy.

Více informací
Vyšší náročnost
Alza API

Přímé spojení se systémem Alzy. Hlavní výhodu je úplná automatizace všech procesů. Vhodné pro větší společnosti nebo otevřené ERP systémy.

Více informací
file
2. Nastavení účetnictví a fakturace

Fakturace probíhá na základě cen zasílaných prodejcem v datové komunikaci. Je také možné využít EDI (dodavatel zasílá faktury) nebo Selfbilling (Alza zařizuje fakturaci).

Nízká náročnost
Selfbilling

Automatická fakturace prodaných položek. Alza vystavuje finanční doklady za dodavatele a posílá peníze. Ideální pro e-shopy a menší dodavatele.

Více informací
Střední náročnost
EDI

Datová komunikace, která umožňuje elektronickou výměnu finančních dokladů týkajících se objednávek. Ideální volba pro větší partnery nebo ty, jejichž systém zvládne přímou integraci EDI (např. Pohoda). Ruční zasílání dokladů ve formátu EDI lze také řešit přes webový portál Orion.

Více informací
shipment
3. Přidání skladu a nastavení doprav

Využijete vlastní nasmlouvané dopravy, nebo se spolehnete na obrovskou distribuční síť Alzy? Rozhodnutí je na vás.

Nejoblíbenější
Alza Shipping (ASM)

Alza zajistí dopravce, který zboží doručuje přímo koncovému zákazníkovi, na pobočku nebo do Zásilkovny. Objednávání svozů, komunikaci s dopravcem a generování expedičních štítků zajišťuje Alza. Dopravní náklady hradí Alza.

Ideální pro firmy, které nemají přímé napojení na dopravce.

Alza dopravce (DSM)

Alza zajistí dopravce, který zboží doručuje přímo koncovému zákazníkovi, na pobočku nebo do Zásilkovny. Objednávání svozů, komunikaci s dopravcem a generování expedičních štítků zajišťujete vy přes svůj vlastní systém. Dopravní náklady hradí Alza.

Vhodné pro větší prodejce, kteří mají přímé napojení na dopravce

Vlastní doprava

Pro dopravu ke koncovému zákazníkovi nebo na pobočky Alzy využijete vašeho smluvního dopravce (DPD, PPL, TopTrans) nebo vlastní dopravu.

Vhodné pro specifické typy produktů (nadrozměrná přeprava nebo ADR).

box
4. Přidání zboží

Pro zalistování zboží a úspěšnou prezentaci na webu od vás potřebujeme získat parametry a obrázky. Data k produktům nám můžete předat ručně, nebo pomocí vygenerovaného XML feedu.

ean

Každý produkt, který se prodává na Alze musí mít vlastní EAN kód (EAN 13 nebo EAN 128), který slouží jako jasný identifikátor. Tento kód je také využíván při doručení na pobočky a při zpětném toku zboží.

Nízká náročnost
Pomocí XLS

Alza vám vygeneruje XLS soubor, do kterého vyplníte produktové informace a vložíte URL obrázků.

Vhodné pro prodejce s nižším počtem produktů (cca 250) a bez XML exportu dat.

Střední náročnost
Pomocí XML

Na základě vašeho XML nahrajeme potřebné obrázky a parametry a vytvoříme tak detaily produktů. Pro přidání zboží doporučujeme využít Heuréka feed. Můžete ale přidávat i s pomocí vlastního feedu.

Vhodné pro e-shopy a prodejce s možností XML exportu produktů.

Připravujeme
Alza API

Plně automatická synchronizace produktových informací a obrázků.

Vhodné pro prodejce využívající API.

Často kladené dotazy

Alza zajišťuje správu sortimentu, cenotvorbu, marketingové akce a poprodejní servis, v rámci něhož je příjem reklamací, call cetrum.
Je to jednoduché, stačí se zaregistrovat do systému , nastavit fungování a můžete prodávat.
Co se za účast v Alza Marketplace platí?
V rámci Alza Marketplace se neplatí žádné poplatky za zapojení nebo správu portfolia. Za prodej produktů a poukazů si Alza účtuje pouze provizi, jejíž výše se odvíjí dle kategorie nabízeného zboží či poukazu.
Co se potřeba dát do balíku/jak zabalit?
Balík je třeba zabalit tak, jak jste zvyklí při svoji expedici, musí tedy být v přepravním obalu zabezpečen proti poškození přepravou. Konkrétní podmínky přepravy jsou pak součásti dohody s dopravcem.
Jakou provizi zaplatím?
První 3 měsíce máte zdarma bez nutnosti platit provizi! Následně je výše provize stanovena dle segmentu, do jakého vaše služba či produkt spadá. Přehledná tabulka provizí
Jakého dopravce musím využívat?
V rámci Alza Dropshipmentu můžete využívat jakéhokoliv dopravce, a to i vlastní dopravu. Jeden prodejce může využívat několik dopravců podle specifik jeho sortimentu.
Jaké produkty nemohu zalistovat na Alzu?
Na Alze aktuálně není možno zalistovat tyto zbožové kategorie zboží: Erotické pomůcky, cigarety a tabák, zbraně.
Jak se mám přihlásit?
Je to jednoduché, stačí se zaregistrovat do systému , nastavit fungování a můžete prodávat.
Mohu přes Alzu prodávat do zahraničí?
Zatím ne. Na této možnosti ale usilovně pracujeme
Jak budou moje produkty na Alza.cz propagovány?
Z provize, kterou nám platíte podporujeme Vaše produkty základními nástroji online marketingu (PPC, SEM). V případě, že máte zájem o vyšší podporu produktů, je možné se individuálně domluvit s naším marketingovým specialistou. Napište nám

Máte dotaz? Napište nám