Zjistěte, jaké má Marketplace výhody, kdo na něm může prodávat i jak s ním začít.
Provedeme vás celým procesem implementace
Dozvíte se, jak spravovat produkty a objednávky
Dáme vám užitečné rady, jak zvýšit prodeje
Návody a užitečné články
Sepsali jsme pro vás sadu jednoduchých návodů, díky kterým se dozvíte vše, co by vás o našem tržišti mohlo zajímat.
Krok za krokem:
Postup zapojení na Alza Marketplace
Jak se napojit na Alza Marketplace? Není to nic složitého. V tomto článku získáte základní přehled potřebných kroků. Pakliže by to nestačilo, najdete zde i odkazy na podrobné návody.
Jak dlouho trvá proces zapojení – kdy budou moje produkty zobrazeny na Alza.cz?
Proces zapojení na Alza.cz je částečně závislý na volbě typu napojení. Pro využití volby Alza Marketplace může být délka napojení v řádů dnů až týdnů. Pro více informací si přečtěte náš návod: https://www.alza.cz/vyber-napojeni.
Nemáme možnost předávat balíčky pro Zásilkovnu na pobočce.
Zrušte tuto možnost v portále Marketplace.
Chci fakturovat souhrnně za určité období – EDI
Nastavte si v Marketplace portále frekvenci fakturace, jakou chcete využít. V EDI dokladech musí být uvedena vazba na jednotlivé objednávky v řádcích dokladů., bez toho není možné přejít na souhrnnou fakturaci.
COT/Cut off time/Limit fakturace/Limit příjmu objednávek
Všechny výše uvedené zkratky a názvy vyjadřují to samé. Čas, do kterého přijímáte objednávky expedovatelné týž den (případně den následující, dle individuálního nastavení). Např. máte nastavený COT na 12:00, objednávka, která je Alzou potvrzena v 11:59 má být odeslaná týž den v 15:00, Objednávky, které přijdou po 12:00 budou mít již čas odeslání o den později.
Dopravy a správa objednávek
Máte problém se správou objednávek? Vysvětlíme vám, jak objednávky spravovat, správně balit, nebo třeba jak řešit škodní události.
Jak postupovat, pokud nemám některé zboží z objednávky skladem?
Je třeba stornovat celou objednávku.
Nevidím údaje k zákazníkovi v objednávce (objednávka ve stavu Čeká)
Zkontrolujte stav objednávky, pokud je ve stavu Order Insert (čeká), pak ještě není potvrzená a čeká se například na platbu zákazníka. V tuto chvíli máte zboží rezervovat. Údaje o zákazníkovi budou k dispozici až po jejím potvrzení (Order Confirm), až pak jí máte začít expedovat.
Objednávku jsme omylem stornovali, je možné změnit její stav?
Ne, stav storno je neměnný.
Jak dostanu více štítků k jedné objednávce?
Při potvrzování objednávky si sami zažádáte o počet štítků, jaký potřebujete. Pro Zásilkovnu je možné generovat pouze 1 štítek k objednávce.
Vyžádal jsem méně/více štítků, než potřebuji
Zrušte vyžádané štítky (křížkem) a vyžádejte si novou sadu. Pokud jste již potvrdili odeslání, není možné štítky jakkoli měnit.
Nedaří se mi vytisknou štítky / svozový list
Zkuste štítky/svozový list stáhnout v jiném prohlížeči, pokud se ani pak nepodaří, kontaktujte zprostředkovatele napojení na Alza Marketplace. (například Expando – help@expan.do) a dropshipment@alza.cz.
Dopravce mi přivezl odeslanou zásilku zpět, jak postupovat?
Objednávku co nejdříve zrušte v Alza Marketplace/v Expando/odešlete zprávu Rejected přes API a pokud využíváte EDI, tak k vystavené faktuře vystavte dobropis (v poli objednávka uveďte číslo původní objednávky). V případě, že využíváte Selfbilling dobropis za vás vystaví Alza.
Objednávka je s dopravcem DPD, můžeme změnit na jiného dopravce?
Dopravce u objednávky není možné změnit, pokud nemůžete s DPD odeslat, je třeba objednávku stornovat. Můžete kontaktovat tým Dropshipment, aby vám vytvořili duplicitní objednávku s jinou dopravou.
Kdy mám potvrdit odeslání objednávky?
V aplikaci/API vždy vidíte požadovaný termín potvrzení objednávky. V tento den má být zároveň předána dopravci. Pokud potvrdíte odeslání později, evidujeme ji jako zmeškanou a neodešleme data k zásilce dopravci.
Mohu sám kontaktovat zákazníka?
Ne, se zákazníkem komunikuje pouze Alza.
Nepřijel nám svoz, máme problém s dopravcem.
Ohledně problému s dopravcem prosím ihned kontaktujte tým Dropshipment, který situaci s dopravcem za vás prověří.
Dopravce mi odmítl převzít balík.
Zjistěte, proč byl odmítnut a informujte tým Dropshipment. Pokud například dopravci chybí data, můžeme data doposlat.
Ověřte, že balík je zabalen dle zásad dopravce (k ověření na jednotlivých stránkách dopravců).
Pokud předáváte balíčky v Zásilkovně, ověřte, že bylo systémově potvrzené odeslání do požadovaného času tak, jak jej vidíte v aplikaci.
Report meškání
Report meškání vás upozorňuje, že objednávky, které byly potvrzeny před vaším COT stále nebyly odeslány. Je třeba objednávky co nejdříve expedovat, případně komunikovat v odpovědi na report, proč nebyly expedovány. Pokud k vám dopravce jezdí v jiný čas, než máte nastavený v reportu, kontaktujte dropshipment@alza.cz.
Report chybějících daňových dokladů
Tento report vám říká, které daňové doklady nemáte v pořádku. Mohou v nich být chyby nebo nejsou vůbec přijaté. Důvody nepřijetí najdete v EDI zprávě ke konkrétnímu dokladu. K reportu je přiložen soubor s vysvětlením chyb.
Produkty a ceny
Provedeme vás celým procesem listingu. Dozvíte se, jak na Alza Marketplace vložit produkty a vysvětlíme vám vše, co potřebujete vědět o EAN kódech.